Såja, såja...

Nu har det gått lite för många dagar sen jag bloggade.
Tur att jag är så besatt av min kamera att jag har bilder på alla dagar sen sist jag bloggade. Så nedan följer en resume på allt vi hunnit med dessa dagar :D

10:e Juli
Dagen då två rastlösa systrar gav sig ut på lattepromenad med sina barnvagnar.  Vi tog en promenad på ungefär 3timmar med barnen... Det vi egentligen skulle göra var att hämta ut ett paket på posten, ett ärende som tog max 10min.
Efter det bestämde sig syster att kolla om hon hade fått post till nya lägenheten, ett förslag som jag var lite skeptisk till, då hon inte ens har adressändrat. Då jag tror på mirakel och vet att våra brevbärare är duktiga på det dom gör, gick jag med på att gå upp de två jobbiga backarna som leder hem till henne. Förgäves. But hey, vad gör man inte när man är uttråkad?
Som straff för att ha behövt kolla efter hennes fakepost föreslog jag en rejäl omväg på vägen hem.
Tre timmar senare var vi hemma. Med fantastiska bilder på Kim =)

Barnens vrålåk =)

Systers min efter att hon för 30e gången bett mig att sluta fota. =)

Syster försöker make a point med att en kamera i fejjan hela tiden kan vara lätt jobbigt.

Min älskling =)

Hänger hos moster =)

Den 11e Juli;
Då packade vi ihop oss och åkte till Andys lekland!
Åkte i vad Kim kallar för "den lilla bilen". Två vagnar, tre vuxna och två barnstolar fick plats. Tacka vet jag tetris som gjorde detta möjligt.
Efter god mat och lite fönstershopping var vi vuxna redo att ge oss in i barnens värld.
Vilken ide egentligen med lekland. Man kommer dit med sina barn och låter dom löpa amokk. Man ser på föräldrarna att de börjar planera vilket vin de ska dricka till middagen, då man vet att de barnen som springer runt där kommer sova gott.
Hundratals svettiga, hispiga, näst intill hyperventilerande av lycka- barn under samma tak.
Kim och Anders stod för lekandet, jag var mer fotograf och syster var en blandning av barnvakt och lekledare =)

Jag, omringad av barnstolar =)

Först slocknade min sötnos

Kim följde samma spår

Så fort vi fick vår mat ville Charlie såklart också äta...

Bollhavet! =)

12;e Juli
Jag och Fredrik var bjudna över till Dawa och Malou, de skulle fira(??) att jag fyllde 25... Varför man nu vill fira en sån sak... Det vill man bara glömma och önska att man vore 18 igen...
Det blev middag, presenter och mys.
Charlie var jättesnäll och gillade att mysa i folks famnar. Pappa Fredrik fick leka av sig och jag fick en tjejstund med Malou... precis perfekt.

Syster klippte håret på mig =)
Bildbevis :P

pappa leker rocker

Malou, Dawa och Charlie

Charlie stirrade på mig på väg till bilen

Mamma och pappa

Älsklingen

Sötnos

Pratar med mamma

13e Juli
Dagen bestod mest av sanering av syster balkong och att bli av med fåglarna som hade byggt bo på balkongen...
Sedan samlade dom hela lägenheten i ett av rummen för att en städfirma skulle komma och städa järnet i deras lägenhet. Det var inte gjort av de som hade bott där tidigare, riktigt sunkingt var det när vi kom dit första gångerna.
Men nu är det bra!! =))

Lite trött...

Också lite trött

Pippisarna som flyttade.

Och så idag...
Var en ganska lugn dag...
Jag och syster umgicks och gjorde inte så mycket. Städfirman fixade syrrans lägenhet.
Vi firade en sak som är hemligt, med tårta. =)
Och nu ligger de flesta och snarkar...
Nu ska jag ansluta mig till de kloka människorna.
Sov gott!!


Syster försöker manuellt få den uppblåsbara sängen att lägga sig platt....

Gäääääsp

Kommentarer
Postat av: seppi

äntligen lite update!

2009-07-15 @ 08:01:42
Postat av: pappaandurs

Bra presterat! Finally en uppdatering! Fem getingar! :-)

2009-07-15 @ 09:53:08
URL: http://pappaandurs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0